Nowy sprzęt, nowa jakość.

Prowadzę bloga już jakiś czas i wiem, że tekst to nie wszystko. Główną rolę grają tu zdjęcia które stanowią połowę (jak nie więcej!) sukcesu. Wiem to, bo gdy wchodzę do kogoś na stronę to zwracam uwagę przede wszystkim na fotografie, i jeśli są one naprawdę przyjemne dla oka to zapisuję adres i wracam ponownie.

Kiedy założyłam bloga, korzystałam głównie z bardzo kiepskiej jakości sprzętu – pożyczony stary model Olympusa µ 1040 i aparat w telefonie komórkowym – musiało mi to wtedy wystarczyć, a sama z zazdrością oglądałam idealnie wyraźne zdjęcia innych osób. Potem w miarę swoich możliwości finansowych szukałam czegoś lepszego… Nie minęło dużo czasu bo swój pierwszy aparat cyfrowy Olympus D-715 dostałam pod choinkę od chłopaka. I tutaj zaczęła się cała zabawa – bo zanim ujęcia zaczęły być naprawdę sensowne, musiałam wyczuć nowy sprzęt. Było trochę irytacji, ale poszło lepiej niż się spodziewałam! Moment jego największej świetności przypadł na pierwsze wakacje z moim ukochanym… i wtedy także aparat się zepsuł. Naprawa była droższa niż koszt nowego kompaktu, także dałam sobie z tym spokój i powróciłam do aparatu cyfrowego którego używałam na początku blogowania.

Kiedy nadeszła gwiazdka, w moje ręce znowu trafiła cyfrówka, tym razem Olympus D-750. Było lepiej – wyczułam go od razu, wiedziałam czego się spodziewać, co w nim używać, a czego nie. Z czasem robiłam nim coraz lepsze fotki, stylizacje wreszcie wychodziły porządnie a ja byłam usatysfakcjonowana. Można powiedzieć, że naprawdę zakumplowałam się z tym aparatem! Jednak był pewien haczyk.. Aby zdjęcia były naprawdę dobre (jak na takie gabaryty), ja oraz osoba która uwieczniała mnie na nich, musieliśmy się nieźle nagimnastykować. Do tego dochodziła obróbka zdjęć w programie graficznym która niestety trwała długo. Powoli zaczęło mnie to męczyć, a ja sama zaczęłam odczuwać potrzebę posiadania sprzętu który spełni moje oczekiwania, znacznie ułatwi przygotowanie zdjęć na komputerze oraz sprawi, że uwiecznianie wszystkiego na fotografiach wciągnie mnie jeszcze bardziej:)

I oto jest – Canon 600D – moja nowa miłość. Razem z moim ukochanym postanowiliśmy zakupić właśnie w Canona bo stwierdziliśmy, że to będzie dobry wybór i inwestycja. Mamy go dopiero (!) jeden dzień, ale oboje stwierdziliśmy że jest cudowny! Wszystko co nasz Canon uwieczni, jest idealnie odwzorowane – np. moje włosy których kolor zawsze był przekłamywany przez poprzednie aparaty… Nareszcie..! I chociaż jeszcze nie umiemy w pełni obsługiwać takiego aparatu jak lustrzanka, to wierzę, że niedługo będzie to szło naprawdę fajnie.

Podsumowując, chciałabym Wam opowiedzieć kilka słów o poprzednikach Canona.

Olympus µ 1040 Crystal jest chyba tak stary, że nie widuję go w sklepach ;D A tak poważnie myślę, że nie jest to sprzęt godny uwagi chyba, że chcecie się totalnie zirytować. Moim zdaniem nie robi dobrych zdjęć i jest bardzo męczący. Dobrze że ten aparat nie jest już w sprzedaży bo mnóstwo osób miałoby nerwicę:P

Olympus D-715
Uważam, że to sprzęt dobry dla początkujących :) Jest w stanie spełnić wszelkie wymagania, jest prosty w obsłudze i jeśli go wyczujemy to możemy wyczarować nim małe cuda. Nie sprawdza się jednak zbytnio przy fotografowaniu całej osoby – jeśli chcecie by wszystko było idealnie ostre to nie polecam, bo tutaj możecie się naciąć. Przydatne są w nim różne tryby, warto z nich korzystać. Lekki, dobry na wycieczki.


Olympus D-750
Kompakt prosty w obsłudze. Przy odpowiednich ustawieniach potrafi robić naprawdę ładne fotki. „Pomocne” tryby nie sprawdzają się w ogóle. Lepiej włączyć program Auto bo cała reszta zaproponowana przez producenta nie nadaje się do niczego. Polecam wyłączenie lampy błyskowej i ustawienie jasności odpowiedniej do danego ujęcia. Muszę szczerze powiedzieć że z tego aparatu jestem zadowolona i nie pozbędę się go bo może się przydać. Jeśli robi piękne zdjęcia w trybie makro, a ja zrobiłam nim nawet zdjęcie księżyca w pełni, wykorzystując odbicie w szybie, no to chyba nie muszę nic więcej mówić;) Bardzo fajnie nagrywa filmy ale uważam że nie jest to dostatecznie dobre nagrywanie.

Oczywiście ocena tych trzech kompaktów to tylko i wyłącznie moje zdanie, ponieważ uważam, że sprzęt który się posiada powinno się naprawdę wyczuć, odkryć to co najlepsze i zaprzyjaźnić się z nim. Nawet cyfrówką można stworzyć prawdziwe cuda, trzeba tylko mieć chęci i poznać dobrze swój sprzęt;)

Na zakończenie chciałabym Wam pokazać efekty testowania Canona z podstawowym obiektywem:) I choć prawdą jest, że chyba będzie trzeba kupić jaśniejszy obiektyw, to pomimo tego jestem zadowolona!:)


Miłego dnia!:D



Komentarze

  1. Cieszę się razem z Tobą kochana <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Nooo kochana : ) testuj, próbuj, a za jakiś czas na pewno go "poczujesz" :D
    Sama staram się poznać mój nowy sprzęcik jak najbardziej się da ale czuję, że jeszcze sporo przede mną :)
    Śliczna niunia ;*

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie byłam przekonana do canona i sama zdecydowałam się na zakup Nikona.. :)

    Oby się sprawdził i czekam na coraz lepsze zdjęcia ! :)
    Czego używasz do obróbki zdjęć ? :>

    Buziaki,
    Angleika

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak ci zazdroszczę! Mnie już szlag trafia z moim aparatem. Fabrycznie był prawdopodobnie uszkodzony, ale oczywiście nie chcieli przyjąć w sklepie zwrotu. Mam nadzieję że po świętach będzie mnie stać na nowy. Też pewnie wybiorę tego canona :) ładnie nagrywa a o to mi głównie chodzi.

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo się cieszę, że masz taki czadowy aparat, bo do tej pory zdjęcia były tu bardzo fajne, ładne i miały klimat, a teraz to już w ogóle będzie magia!! Malusia Twoja rośnie jak na drożdżach!! :) urocza<3

    OdpowiedzUsuń
  6. ja jakoś wolę Nikon : ) ale czekam na więcej zdjęć mami ;*

    OdpowiedzUsuń
  7. Super! Ja bardzo lubię Canony, sama mam, ale staaarą starą cyfrówkę ich firmy :D. Teraz właśnie planuję zakup czegoś lepszego, więc oszczędzam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja niestety mam tylko kiepską cyfrówkę, nie stać mnie na nic lepszego, a Canonie 600 lub 650D marzę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie inwestuj od razu w jaśniejszy obiektyw, a pobaw się ustawieniami przysłony. ;) Też mam tego Canonka.

    OdpowiedzUsuń
  10. Też mam podobny aparat w planach. Może na święta? :) Bo obecnie posługuje się właśnie taką cyfrówką z Olympusa i ogólnie zdjęcia robi fajne ale na bloga to za mało :(

    OdpowiedzUsuń
  11. ja myslałam o zakupie nowego aparatu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Oj tak dobry sprzęt to podstawa :) Ostatnie zdjęcie ma taki świetny klimat <3

    OdpowiedzUsuń
  13. ale śliczna Niunia :********** Taaak dobry sprzęt to podstawa. Ja też najchętniej wymieniłabym mojego trupkaa

    OdpowiedzUsuń
  14. Jejku, ile miałaś aparatów! :) Ja przed moim (również 600D) miałam tylko jedną cyfrówkę (nie licząc rodzinnego aparatu na kliszę), którą używam do tej pory, gdy nie chce mi się dźwigać całego sprzętu.
    Teraz zdjęcia na Twoim blogu będą tylko piękniejsze, z czego się bardzo cieszę :) A Julka na tych zdjęciach wyszła przesłodko :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale masz śliczną córeczkę :) Faktem jest, że dobre zdjęcia na blogu do podstawa, mam nadzieję, że sama w coś niedługo zainwestuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. oo zazdroszcze ;) cudna Juleczka ! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. i ja zbieram się do kupienia czegoś dobrego, na razie radzę sobie pozyczonym lub komórką.. zdjęcia piękne!

    OdpowiedzUsuń
  18. A ja zawsze uważałam, że masz bardzo ładne zdjęcia! ^^

    OdpowiedzUsuń
  19. Ooo, też pracuję na canonie, uwielbiam go ;)

    Włoski miałam farbowane na bardzo zbliżony do mojego kolory odcień 9 miesięcy temu i pomiędzy pasma włosów miałam pasma jaśniejsze, takie jakby pasemka ale w poprzek ;d Teraz to sobie odrasta a ja używam timotei z rumiankiem i mam w sumie już mój naturalny kolor z refleksami z farbowania, które podkręcił szamponik ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Dziękuje, to zasługa głównie mojego partnera i naszych przyjaciół fotografów, z którymi zdarza mi się współpracować :)

    OdpowiedzUsuń
  21. U mnie siostra testuje ten model i muszę stwierdzić, że dzięki nim polubiłam nawet siebie na zdjęciach :P Sama planuję zakup czegoś konkretniejszego, ale jak wiadomo co chwilę coś ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Julii uśmiech - i blogosfera szaleje :D
    ja fotki cykam sobie aparatem z tel;p ewentualnie jak mi się chce, to biorę sobie starego pentaxa i wtedy się bawię w wielkiego fotografa;p te olimpusy mnie korcą, ale no tego konto nieco protestuje przed tym;p

    OdpowiedzUsuń
  23. gratuluję zakupu :)
    świetne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  24. o tak canony sa najlpesze,ja mam 450D i tez jestem bardzo zadowolona :)
    A zdjęcia są cudowne

    OdpowiedzUsuń
  25. Jak tylko zobaczyłam zdjęcie, że spełniłaś wreszcie swoje marzenie, to miałam banana na twarzy. Wiedziałam jak bardzo chciałaś mieć w końcu coś porządniejszego. Już Ci pisałam, że sama ubolewam nad moim podstawowym obiektywem, bo jest bardzo ograniczający. Ale może kiedyś sobie sprawię lepszy :) Ciszę się razem z Tobą! :*

    OdpowiedzUsuń
  26. ''a ja zrobiłam nim nawet zdjęcie księżyca w pełni, wykorzystując odbicie w szybie,'' moglabys pokazac te zdjecia? :)) wyszly zamazane czy ostree?

    OdpowiedzUsuń
  27. Pewnie, proszę:) http://smallrosie.blogspot.com/2013/01/beautiful-winter.html ale gwiazdy to już aparatem skierowanym ku niebu:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Lubię to !! <3 Cuuudowne zdjęcia, a Julcia no jak Julcia wspaniała <3 :*

    OdpowiedzUsuń
  29. zazdroszczę nowego aparatu! robi piękne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  30. Ojjj zdjecie sa wazne ,to prawda niestety u mnie póki co jakość delikatnie mówiac nie powala.Tez mam nadzieje za jakis czas to zmienic.Moim zdaniem zdjęcia super :)

    OdpowiedzUsuń
  31. ale słodziak! i to jeszcze zdjęcie w tak dobrej jakości :))

    OdpowiedzUsuń
  32. Zazdroszczę :) Świetne zdjęcia *_*

    OdpowiedzUsuń
  33. na prawde świetne efekty :) a bobasek jest cuudny <3

    pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  34. Mam ten sam model, gwarantuję że będziesz zadowolona! ;D
    A córunia przesłodka!;-)

    OdpowiedzUsuń
  35. Super:) mam nadzieje,ze zdjecia beda wychodzily takie jakie chcesz:)

    OdpowiedzUsuń
  36. zdjęcia są bardzo ładne :) sama chętnie przygarnęłabym taki aparat :)

    http://karolinag95.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. zdjęcia Juleczki piękne! super wyszło też to ostatnie zdjęcie wrzosów. też planuję zakup jakiejś lepszej lustrzanki, ostatnio zaczęłam w końcu wrzucać pieniądze do skarbonki, bo inaczej nie zaoszczędzę na nią (bo tu jakiś ciuch się spodoba, a to kosmetyk... sama wiesz:P) i już mam około 1/3 sumy. :D nie mogę się doczekać następnych postów robionych tym aparatem. buziaki! :*

    OdpowiedzUsuń
  38. Zgadzam się, każdym aparatem da się stworzyć cudo:)

    OdpowiedzUsuń
  39. Pierwszą lustrzankę kupiłam sobie jakieś 5-6 lat temu. Niedawno wymieniłam mojego Nikona na "lepszy model" (lepszy w rzeczywistości, aczkolwiek nie jest to jakiś nowy model, bo te nowsze są po pierwsze ch. drogie, a po drugie i tak nie wykorzystam takiego modelu za 5-6tysięcy na tyle, na ile on zasługuje). Podstawowa róznica którą widzę, pomiędzy moimi modelami, to zmiana nasycenia barw.. Nigdy nie miałam Canona, ale jedyne co mogę Ci powiedzieć na start to - lustrzanki ZAWSZE robią lepsze zdjęcia niż cyfrówki nie ważne, czy się starasz, czy nie. Sztuką jest nauczyć się robić takie zdjęcia, po których będzie widać, że wykorzystujesz jedną/dwie/trzy/dziesięć funkcji lustrzanki, których cyfrówki nie mają. Bo przycisnąć spust i cyknąć fotke lustrzanką potrafi każdy a kolory/ostrość i tak będą zachwycać w porównaniu do cyfrówki.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  40. Masz rację, zdjęcia to połowa sukcesu bloga! Super, że masz swoje nowe dziecię! :) dbaj o nie ładnie i ucz się choć i tak Twoje zdjęcia na blogu zawsze są starannie wykonane, są jasne, ładne, ostre i takie jakie lubię, prawdziwe:)

    OdpowiedzUsuń
  41. faktycznie świetne zdjęcia, ale masz rację jasniejszy obiektyw jest potrzebny,buziaki;*

    OdpowiedzUsuń
  42. Świetny post! Sama powoli nastawiam się do kupna nowego aparatu, dobra lustrzanka to jest to, co marzy mi się już od dłuższego czasu, dlatego grosz do grosza... ;) Poza tym, jestem absolutnie zakochana w polaroidach, zresztą ostatni post na moim blogów jest właśnie na ten temat. Absolutnie zazdroszczę nowego zakupu, na pewno będzie Ci fantastycznie służyć, już teraz widać to po zdjęciach.

    W wolnej chwili zapraszam do siebie: http://dziennikaktywnosci.blogspot.com/
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  43. zazdroszczę nowego sprzętu , zdjęcia wychodzą przepięknie ! :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Miłe, ciepłe słowa a także szczera, kulturalna, i przede wszystkim - konstruktywna krytyka - wszystko jest dozwolone. To motywuje mnie najbardziej w blogowaniu!:)

Chamstwo i obraźliwe teksty lądują w koszu od razu.

Popularne posty