Joanna Kolagen Morski


Witam Was kochani bardzo serdecznie! Na blogu nie było mnie kilka dni ale wracam cała i zdrowa! Potrzebowałam chwili dla siebie no i miałam dużo spraw na głowie. Dziś pora na włosową recenzję...
Jakiś czas temu miałam okazję wypróbować serię Joanna Kolagen Morski. Czy spełniła ona moje oczekiwania? Czy zadowoliła mnie dostatecznie? O tym dowiecie się w tym wpisie.

Nigdy nie byłam zwolenniczką specjalistycznych serii do włosów. Chyba od zawsze było tak, że nie wszystko potrafiło zadowolić włosy i skórę mojej głowy, bo zazwyczaj coś nie działało tak jak powinno. Za każdym razem okazywało się, że szampon bardzo przesuszał skalp lub prowadził do jego nadmiernego przetłuszczania, albo odżywka obciążała kosmyki lub działała w odwrotną stronę. W przypadku serii Joanna Kolagen Morski nie mogło być inaczej. Niestety...
Ale do rzeczy!

Cała seria została stworzona dla włosów wymagających wzmocnienia i uniesienia. Kosmetyki mają przyjemny, słodki zapach który w większej ilości staje się nieco duszący. Dlatego przy każdym użyciu dowolnego kosmetyku z serii, staram się używać jak najmniejszych ilości. Ale nie tylko ze względu na zapach! Szampon jest całkiem w porządku…  Ale za to odżywka do spłukiwania niestety obciąża moje włosy które po wysuszeniu sklejają się w strączki. Nie jest to specjalnie komfortowe i po ten kosmetyk sięgam jak najrzadziej.
Pozwoliłam sobie na przeanalizowanie składu z pomocą Encyklopedii INCI ponieważ miałam wątpliwości co do zawartości składnika zwanego Kolagenem Morskim… I powiem Wam, że trochę się zdziwiłam! Seria Joanna Kolagen Morski zawiera składnik Collagen Amino Acids – wg encyklopedii INCI są to aminokwasy z kolagenu… Gdzie jest więc ten kolagen morski? Ktoś, komu jest wszystko jedno, może się tym nie interesować ale jeśli np. mi zależy na skuteczności kosmetyku to wolałabym szczerość producenta w tej kwestii. No ale trudno.
Oto skład poszczególnych kosmetyków z serii.



SZAMPON

Aqua - woda
Ammonium Lauryl Sulfate - detergent
Sodium Laureth Sulfate - detergent
Cocamide Dea - substancja myjąca i pianotwórcza, poprawiająca jakość piany
Sodium Chloride - zagęszczacz
Cocamidopropyl Betaine - detergent o łagodniejszym działaniu, substancja pianotwórcza, poprawia jakość piany
VP/DMAPA Acrylates Copolymer  – ochrona termiczna, zapobiega degradacji keratyny podczas działania wysokich temperatur
Silicone Quaternium – silikon
Collagen Amino Acids – antystatyk, substancja nawilżająca I kondycjonująca włosy i skórę
Undeceth-11 – emolient
Butyloctanol – substancja nawilżająca
Undeceth-5  - emolient
Polyquaternium-10 - antystatyk, poprawia rozczesywalność
Parfum – substancja zapachowa
Hexyl Cinnamal - składnik kompozycji zapachowych
Limonene - składnik kompozycji zapachowych
Linalool – składnik kompozycji zapachowych
Disodium Edta - stabilizator, konserwant
Citric Acid - kwas cytrynowy
Dmdm Hydantoin – konserwant
Methylchloroisothiazolinone - konserwant
Methylisothiazolinone – konserwant
CI:42090 – barwnik



ODŻYWKA DO SPŁUKIWANIA

Aqua - woda
Cetearyl Alcohol - substancja kondycjonująca włosy, wygładza i zmiękcza
Polyquaternium-10 - antystatyk, poprawia rozczesywalność
Dimethicone – silikon
Propylene Glycol Dicaprylate/Dicaprate – emolient
VP/DMAPA Acrylates Copolymer  – ochrona termiczna, zapobiega degradacji keratyny podczas działania wysokich temperatur
Silicone Quaternium-16 – silikon
Collagen Amino Acids – antystatyk, substancja nawilżająca I kondycjonująca włosy i skórę
Cetrimonium Chloride – substancja kondycjonująca włosy
Undeceth-11 – emolient
Butyloctanol – substancja nawilżająca
Undeceth-5 – emolient
Isopropyl Alcohol – rozpuszczalnik, konserwant
PPG-1 Trideceth-6 – środek powierzchniowo czynny
Hydroxyethylocellulose  – zagęstnik
Parfum – substancja zapachowa
Limonene – składnik kompozycji zapachowych
Triethanolamine – regulator pH
Dmdm Hydantoin – konserwant
Methylchloroisothiazolinone - konserwant
Methylisothiazolinone – konserwant

ODŻYWKA BEZ SPŁUKIWANIA

Aqua - woda
Glycerin – gliceryna
Polyquaternium-70 – antystatyk, substancja zmiękczająca
Cetrimonium Chloride – substancja kondycjonująca włosy
Silicone Quaternium-16 – silikon
Collagen Amino Acids – antystatyk, substancja nawilżająca I kondycjonująca włosy i skórę
Panthenol – prowitamina B5, w kosmetyku pełni funkcję humektantu
PEG/PPG-15/15 Acetate Dimethicone – ________
PEG/PPG-15/15 Allyl Ether Acetate – ________
PEG/PPG-15/15 Copolymer – ________
Undeceth-11 – emolient
Butyloctanol – substancja nawilżająca
Undeceth-5 – emolient
Laureth-10 – substancja poprawiająca konsystencję kosmetyków
Dipropylene Glycol – humekant, zapobiega wysychaniu kosmetyku
Isopropyl Alcohol – rozpuszczalnik, konserwant
Tris (Tetramethylhydroxypiperidinol) Citrate – pełni funkcję emulgatora i filtru UV, antystatyk
Parfum – zapach
Buthylphenyl Methylopropional –  składnik kompozycji zapachowych
Citronellol – składnik kompozycji zapachowych
Hexyl Cinnamal – składnik kompozycji zapachowych
Limonene – składnik kompozycji zapachowych
Linalool – składnik kompozycji zapachowych
Dmdm Hydantoin – konserwant
Methylisothiazolinone – konserwant
CI:42090 – barwnik

Z całej serii najbardziej spodobała mi się odżywka w sprayu bez spłukiwania. Jest lekka i pachnąca, a jej użytek nie wymaga specjalnego zachodu. Obecnie jest dla mnie idealna do codziennego użytku bo pomimo przeciętnego składu nie wyrządza żadnych szkód i chroni moje włosy wystarczająco. Dzięki temu, że ta odżywka jest lekka to moje włosy nie zbijają się w strąki, są błyszczące i po prostu wyglądają ładnie.
Jak widać, nie byłam w stanie znaleźć trzech składników występujących w składzie... Przeczesałam internet i nic! Czy wie ktoś, co to za składniki?



Podsumowując… Większość składników w tej serii to silikony, konserwanty i substancje zapachowe… Ale nie tylko. Joanna Kolagen Morski nawilża włosy i chroni je przed elektryzowaniem się i wysoką temperaturą. Jest to dobra seria dla włosów zadbanych, nie wymagających zbędnej fatygi w pielęgnacji. Należy jednak pamiętać, żeby stosować ją naprzemiennie z innymi produktami bo cienkie włosy mają skłonność do obciążenia po odżywce do spłukiwania (!). Jeśli chodzi o włosy suche i zniszczone to uważam, że będą potrzebowały czegoś mocniejszego – zawierającego więcej cennych składników potrzebnych do pielęgnacji.

Komentarze

  1. copolymer, tj kopolimer -- > http://pl.wikipedia.org/wiki/Kopolimery
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. btw. najlepszą zachęta i świetnym przykładem do jednak jako takiego chociaż rzucenia okiem na skład jest pewna arganowa maska do włosów , która w swoim składzie ma wszystko oprócz tytułowego olejku arganowego :(

      Usuń
  2. Ładnie oszukują konsumentów;P

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak nigdy nie zwracałam uwagi na skład to chyba jednak zacznę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta seria nie na moje cienkie i przetłuszczające się włosy.

    OdpowiedzUsuń
  5. to ważne, żeby chcoiaż troszkę orientować się w składach kosmetyków, ja staram się zawsze patrzeć na skład :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja zawsze lubiłam joanne, ale te ostatnie serie do włosów w ogóle mi nie służą. Bardzo obciążają moje włosy :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Mega ciekawy post! Nigdy za bardzo nie zwracałam uwagi na skład, ale po twoim poście na pewno zacznę :)
    F.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakoś specjalnie mnie ta seria nie kusi...

    OdpowiedzUsuń
  9. Wolę odżywki w sprayu niż takie normalne, więc może się skuszę właśnie na tą :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo rzetelna recenzja. Brawo!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Miłe, ciepłe słowa a także szczera, kulturalna, i przede wszystkim - konstruktywna krytyka - wszystko jest dozwolone. To motywuje mnie najbardziej w blogowaniu!:)

Chamstwo i obraźliwe teksty lądują w koszu od razu.

Popularne posty