My favourite salads.

 
Jestem bardzo wybredna. Nie przepadam za tłustymi potrawami, nie lubię tortów, nadmiaru słodkości, lubię zjeść tak żeby się najeść ale nie przejeść, bo jeśli przesadzę, to moje samopoczucie leci w dół... Sałatki są dla mnie idealne na co dzień. Nie ma dnia bym nie zjadła którejś z nich bo są one witaminową bombą i smakują nieziemsko. Taką miską dobroci potrafię się najeść do syta i mam energię na dłuższy czas.
Dzisiaj przychodzę do Was z pięcioma sałatkami które lubię najbardziej. Skusicie się?

 
Sałatka z piersią z kaczki i karmelizowanym jabłkiem.
Miłością do kaczki zaraził mnie mój ukochany. Pyszne i delikatne mięso z kaczej piersi marynowane w pomarańczy i rozmarynie skradło moje serce. Postanowiłam je połączyć z karmelizowanym jabłkiem na miksie sałat. Jako dodatek wybrałam grzanki prosto z pieca. Połączenie idealne!


Sałatka grecka.
Kto nigdy nie jadł sałatki greckiej? Jestem pewna, że nie ma osoby która by jej chociaż nie spróbowała! Mieszanka oliwek, sera typu feta oraz warzyw pokrojonych w kostkę to tak banalne połączenie, że gdy nie mam pomysłu co mam zrobić na kolację a mam wymienione wcześniej składniki, to rozwiązanie mam podane na tacy!
Moim ulubionym dodatkiem do tej sałatki jest ciemne pieczywo z masłem.


Sałatka z piersią z kurczaka i warzywami.
Gdybym miała w lodówce parmezan, to z czystą przyjemnością podpisałabym to zdjęcie tytułem "Sałatka Cezar". Nie mam go jednak i bardzo ubolewam nad tym, ponieważ bardzo mi on smakuje i jest świetnym dodatkiem do wielu dań. Nie dodałam także grzanek w kostce bo nie specjalnie za nimi przepadam. Wolę pokrojoną w plastry, przypieczoną w piecu bagietkę.
Pomimo wszystko mieszanka z sałaty rzymskiej, pomidorów, czerwonej cebuli, oliwek i kurczaka jest wyśmienita i idealna na lunch. Do tej sałatki idealnie pasują frytki! Każdy sobie dobierze to co woli i na co ma ochotę. Lubicie tą sałatkę?


Sałatka hawajska.
No dobra. Mało wspólnego ma ta sałatka z Hawajami, ale jakoś tylko taka nazwa przychodzi mi do głowy gdy łączę pierś z kurczaka z ananasem. Do tej sałatki pierś z kurczaka marynuję w czerwonej papryce i soli - jest to duet całkowicie wystarczający i uważam, że nie trzeba nic więcej dodawać. Ananasa kroję w trójkąciki (kształt całkiem przypadkowy!) i całość rozkładam na miksie sałat. Lubię też dodać kiełki. Całe danie ma wtedy wyjątkowo świeży smak!


Sałatka z piersią z kaczki, granatem i mango.
Uwielbiam mango. Jak dla mnie smakuje jak słodko kwaśna marchewka, i jest to przede wszystkim owoc na który mam dużo pomysłów i który mogę wykorzystać nie tylko na surowo. Kaczka razem z mango i granatem tworzą ciekawą, soczystą całość o świeżym smaku. Z miksem sałat idealnie!


Sosy.
Te sosy są moimi ulubionymi i dodaję je tak, jak najbardziej lubię. Czasem gdy nie mam ochoty na dodatkowe smaki, polewam sałatkę tylko i wyłącznie oliwą z oliwek. Sosy jednak są smaczne i stanowią ciekawy akcent:) Moje ulubione to ziołowy, tzatziki (idealny do hawajskiej!), paprykowy i musztardowo miodowy. Nie chciałam Wam dopasowywać ich do poszczególnych sałatek bo myślę, że powinnyście dopasować je tak, jak lubicie.


Mam nadzieję że zachęciłam Was chociaż trochę i niedługo skosztujecie którejś sami!

Komentarze

  1. Z kurczakiem możesz mi wysłać ;* mniam!

    OdpowiedzUsuń
  2. wygladają pysznie na pewno też tak smakuja...sama czesto robie grecką :)
    swietne zdjecia:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy sama robisz te sosy? Chętnie bym je zrobiła, gdybyś podała przepis;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sama:D ziołowy - dowolne zioła posiekać, wymieszać z pieprzem i solą, calość zalać oliwą lub olejem. paprykowy - posiekana papryka, kolorowe zioła sałatkowe z kamis i oliwa. tzatziki - siekany czosnek,ogórek i jogurt naturalny, mozna dodać troszkę soli :) musztardowo miodowy to mieszanka miodu i musztardy - sos zdecydowanie lepszy niz to co sprzedaja w sklepach:D
      trzeba troszkę dać im chwilę na przegryzienie się. pychota!:)

      Usuń
  4. Grecka moja ulubiona. Ja nie lubie gdy w sałatkach jest sos na bazie majonezu. Musi być lżej:) nie przepadam również za owocami w sałatkach, ale sery i oliwki to zdecydowanie moje ulubione dodatki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. ale wszystko wygląda pysznie <3 <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też polubiłam gotowanie, ale dopiero zaczynam :) Dopiero wielu smaków się "uczę", wielu rzeczy nie próbowałam, także stawiam pierwsze kroki, ale ponoć...źle nie jest :) A w kuchni mogłabym spędzić cały dzień!

    Czym i jak robisz takie piękne zdjęcia? :) Chciałam znaleźć informację na blogu, ale niestety nie udało mi się.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno wyprobuje ktoras salatke ;) robisz wspaniale zdjecia !

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj chciałabym tak jak Ty nie lubić tortów i słodkiego. Ja wręcz te rzeczy pożeram! <3 Te sałatki baardzo smakowicie wyglądają. I pewnie takie są! Muszę Ci powiedzieć że jeszcze pół roku temu nie jadłabym sałatek bo ich nie lubiłam. Teraz natomiast, od kiedy jestem w technikum gastronomicznym, jem je prawie non stop i nie dosyć że są dobre to jeszcze mało kaloryczne a najem się nimi jak bym nie wiem jak wielki posiłek bym zjadła! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam sałatki, nie wyobrażam sobie życia bez warzyw (z tych powyżej pozbyłabym się tylko oliwek ;>), za to mój luby "zielska" nie tyka, jedyne warzywo jakie jest w stanie zjeść to kiszony ogórek. :D

    OdpowiedzUsuń
  10. wszystko wyglądasz przepysznie, chętnie bym się skusiła na sałatkę z kurczakiem :) jak możesz to podaj przepis, chętnie wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  11. tez nie lubie tlustych potraw:)
    barddzo fajny post!
    buziak
    ankagrzanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. mmm ale smacznie wyglądają ♥

    OdpowiedzUsuń
  13. sałatki z mięskiem to jest! te z kaczką mnie zaintrygowały :)
    i bardzo fajne sosy mniam

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale to mega pysznie wygląda, a zdjęcia rewelacyjne. Ja właśnie lubię takie słodkie rzeczy:)

    Pozdrawiam, Zuza ♥
    http://pamietnik-zuzanny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. zjadłabym jedna po drugiej, muszą być genialne

    OdpowiedzUsuń
  16. Super Ci wychodzą te kulinarne posty!

    OdpowiedzUsuń
  17. Ohhh są sałatki !
    Dziękuję kochana z całego serca :* na pewno wypróbuje :* mmmm i wyglądają tak apetycznie..mniaaaaaam :)

    patt_key

    OdpowiedzUsuń
  18. O jejku te sałatki wyglądają tak pięknie że zrobiłam się głodna. Sałatki to w sumie jeden z podstawowych posiłków mojego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  19. no i jest mango! bez mango nie ma porządnej salatki ;)
    sliczne zdjęcia! powiedz mi tylko, skąd takie piękne sloiczki do sosow?

    OdpowiedzUsuń
  20. ale sałatki!! Jak z obrazka :)) piękne i smakowite :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam takie sałatki :) !

    OdpowiedzUsuń
  22. Kochana do Top Chefa powinnaś iść :):):) ależ pięknie te sałatki wyglądają .....

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam sałatki. :) Coś czuję, że dzisiaj będzie zdrowa kolacja. :3

    OdpowiedzUsuń
  24. idealna matka polska z Cb!:)

    pozdrawiam mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  25. też uwielbiam sałatki :)
    ale nie znoszę oliwek :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Oh, te zdjęcia są tak apetyczne, że się po prostu robię głodna! Wszystko Twoja wina! :) Na pewno wypróbuję, którąś z sałatek ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja jestem totalnie uzależniona od sałatki greckiej. Jem ją przynajmniej 3 razy w tygodniu :) I teraz znowu narobiłaś mi na nią ochoty ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Piękne zdjęcia! I strasznie mi się podobają te słoiczki na sosy :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Miłe, ciepłe słowa a także szczera, kulturalna, i przede wszystkim - konstruktywna krytyka - wszystko jest dozwolone. To motywuje mnie najbardziej w blogowaniu!:)

Chamstwo i obraźliwe teksty lądują w koszu od razu.

Popularne posty