Jak zrobić domowe sushi? Z czym warto zrobić sushi?


Za każdym razem, gdy tylko biorę się za pochłanianie moich ulubionych kawałków sushi, to przypomina mi się jak próbowałam go raz pierwszy. Ten pierwszy sushiowy raz był dla mnie na tyle nie miłym doświadczeniem, że dałam sobie z tym spokój na kilka dobrych miesięcy. A potem zaczęłam robić je sama. I wiecie co? Dopiero wtedy to polubiłam!


Kilka dni temu miałam ogromną ochotę na japońskie rolki. A że wcześniej były moje urodziny, to dostałam taki ‘mały prezent’ i miałam okazję robić sushi trzeci raz w życiu. Wcześniejsze dwie próby (2-3 lata wstecz) były strasznie mizerne - składniki wypadały ze środka a całość nie wyglądała zbyt estetycznie. Zniechęcało mnie to skutecznie i muszę Wam powiedzieć, że dopiero za trzecim razem wszystko wyszło naprawdę przyzwoicie. 

Tym razem postanowiłam tradycyjnie postawić na moje ulubione składniki – poza ryżem, wasabi, marynowanym imbirem, sosem sojowym i nori (oczywista oczywistość!) przygotowałam wędzonego łososia, awokado, ogórka, szczypiorek, liście rukoli, biały serek, sezam, rzodkiew japońską i pastę z tuńczyka. Wszystkie składniki spisały się genialnie i dzięki nim mogłam delektować się cudownym smakiem. Za trzecim razem postanowiłam się odważyć i zrobić odwrócone sushi – Uramaki. Muszę Wam wyznać, że udało mi się je zrobić przy pierwszej próbie!


Sushi to nie jest ciężka robota. Oczywiście rozumiem, że dla niektórych to jest sztuka, ale jak dla mnie to jedno z najprostszych dań. Jego jedynymi wadami jest koszt (chociaż moim zdaniem jeśli sami robicie sushi i tak jak ja nie jecie dużo, to jest to wydatek rozkładający się w czasie!) i chyba czas na wykonanie wszystkiego – jeśli zostawiacie ryż do ostygnięcia to wszystko dłuży się Wam niemiłosiernie – ale za to smak wynagradza czekanie i wszelkie niewygody!


Komentarze

  1. ja jadłam sushi w restauracji i mój pierwszy raz to była jakaś trauma! później próbowałam jeszcze kilka razy, ale za każdym razem przyprawiało mnie o odruch wymiotny :/
    może ja też muszę sobie zrobić w domu :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam sushi! Twoje wygląda cudownie i bardzo smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie jadłam wlasnorecznie robionego sushi, ale przymierzam sie do tego :D ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. hmm rzadko kiedy jadam sushi z dobrym ryżem, ryż to podstawa więc w sumie nie jest to takie proste - jeśli chce się zrobić prawdziwe sushi naturalnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Amazing photos! Looks delicious :)

    OdpowiedzUsuń
  6. kocham sushi! ale mi ochotę narobiłaś! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale mi smaka narobiłaś ;) Świetnie ci wychodzi robienie sushi!

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam sushi, własnie wczoraj jadłam <3

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Miłe, ciepłe słowa a także szczera, kulturalna, i przede wszystkim - konstruktywna krytyka - wszystko jest dozwolone. To motywuje mnie najbardziej w blogowaniu!:)

Chamstwo i obraźliwe teksty lądują w koszu od razu.

Popularne posty