Bunny cake czyli domowy torcik na Wielkanoc

#bunnycake

Pamiętacie ciasto Oreo, które pokazałam na moim instagramie i stronie Klasyczne torty i ciasta? W ostatnim czasie miałam kilka chętnych osób na przepis na nie i nie dziwo, bo wyglądało przepysznie i tak samo smakowało! Tym razem postanowiłam wykorzystać jego wnętrze i zrobić go w zupełnie innym, wielkanocnym wydaniu. Kojarzycie Bunny cake? Jakiś czas temu przeglądałam instagram i pinterest w poszukiwaniu #unicorncake i przy okazji znalazłam króliczą, przeuroczą wersję! Motyw tak bardzo mi się spodobał, że postanowiłam wykorzystać go w okresie wielkanocnym. Nie dość, że kojarzy się ze świętami, to na dodatek jest po prostu słodki i motywuje mnie do zrobienia własnego #unicorncake. Ciasto jest pyszne, ale cieszę się, że to ciacho domowe, bo nie wykończyłam go tak idealnie, jak bym chciała. W mojej ocenie brak mu perfekcji o którą dbam, a winę ponosi pośpiech. Mankamentami są tu krzywizna (nie obkroiłam całości po przełożeniu) i za szybko nałożony krem. Jest to w 100% domowy wypiek więc nie przejmuję się aż tak i bez skrępowania podzielę się krótką recepturą.


SKŁADNIKI, WSKAZÓWKI I SPOSÓB WYKONANIA

Okrągła forma 15 x 6, wysmarowana cienko masłem

Biszkopt
3 jaja
125g mąki
100g cukru
opcjonalnie łyżeczka proszku do pieczenia
2 1/2 łyżki kakao

Przełożenie
Krem oreo: 4 ciastka oreo, 2x śmietanka 36%
Maliny
Mocna herbata do nasączenia biszkoptu

Obłożenie
Masa maślana (by ew. soki wypływające z malin nie zabarwiły kremu):
100g miękkiego masła
50g cukru pudru

śmietana 36% + śmietanfix + dowolna ilość cukru pudru

Dekoracja
garść białych pianek marshmallow
łyżeczka wody
cukier puder (1/2 szklanki, potem dodawać do uzyskania plastycznej konsystencji)
różowy barwnik spożywczy
złoty barwnik spożywczy

Uwaga! Masy plastyczne rozpuszczają się w śmietanie, więc jeśli tort ma poczekać na daną okazję to warto go obłożyć masą maślaną.

Jak zrobić biszkopt • ZOBACZ TUTAJ


Jak zrobić krem do przełożenia?
Śmietankę mocno schłodzić i ubić na sztywno. Ciastka Oreo pokruszyć i miksować ze śmietaną aż masa nabierze szarego koloru i będzie w niej widać małe kawałeczki ciastek.


Kolejność:
1. Upiec biszkopt.
2. Zrobić mocną herbatę, krem Oreo.
3. Biszkopt poprzekrajać na blaty (mi wyszły 4), nasączyć herbatą, przełożyć kremem i malinami, złożyć, schłodzić.
4. Masło ubić z cukrem pudrem, obłożyć nim całość. Cienka warstwa wystarczy. Schłodzić.
5. Ubić bitą śmietanę, schłodzić, obłożyć nią tort. Tort wstawić do lodówki.
6. Przygotować dekorację z masy marshmallow i udekorować nią całość.


Jak wykonać dekorację?

Pianki rozpuścić w kąpieli wodnej z odrobiną wody. Gdy się rozpuszczą, dodać cukier puder i mieszać. Jeśli masa będzie klejąca, dosypywać cukier puder i ugniatać do momentu, gdy całość osiągnie plastyczną konsystencję. Przy wyrabianiu masy plastycznej warto mieć czyste, lekko wilgotne ręce.
Z połowy wyrobionej masy ukształtować wałeczek. Rozwałkować nie za cienko i wyciąć kształt króliczych uszu. Z resztek białej masy uformować przymknięte powieki i rzęsy (pomalować złotym barwnikiem gdy przeschnie, można to zrobić również gdy oczy są przyklejone do tortu).
Resztę masy zabarwić różowym barwnikiem. Z kawałka uformować nosek, małżowiny uszne formować tak samo jak uszy.
Aby ustawić uszy na torcie, należy je formować na wykałaczkach lub przepołowionych patyczkach do szaszłyków. Małżowiny przykleić lukrem do uszu. Wszystkie elementy suszyć kilka godzin (im więcej tym lepiej).

Powodzenia!



Komentarze

  1. ile tej herbaty używasz do nasączania tych blatów? całą szklankę?

    OdpowiedzUsuń
  2. Jadłam kiedyś bardzo podobne ciasto było pyszne. Aż warto zgrzeszyć :D Pozdrawiam ciepło
    Martyna z www.wpuszczonawmaliny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda przepysznie. Gdyby ktoś poczęstował mnie, to nie mogłabym odmówić sobie chociaż spróbowania.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda super, może być ozdobą całego stołu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moim zdaniem ciasto wygląda na niedopracowane.Jakiś dziwny ten królik i nie wiem czy postawiłbym takie ciasto na stół, ale przecież liczy się wnętrze,a masa Oreo już wielokrotnie chwalona robi swoje :) W tym przypadku definitywnie liczy się wnętrze. Życzę weny i więcej wolnego czasu :3 oraz oczywiście smacznego jajka!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wpadłam teraz na fajny pomysł! Myślę, że jakby dodać ogonek i z przodu łapki królicze oraz wąsiki, a do tego lekko zaokrąglić góre to byłoby idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Możesz kiedyś upiec taki dla mnie ? :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Miłe, ciepłe słowa a także szczera, kulturalna, i przede wszystkim - konstruktywna krytyka - wszystko jest dozwolone. To motywuje mnie najbardziej w blogowaniu!:)

Chamstwo i obraźliwe teksty lądują w koszu od razu.

Popularne posty