Wielkanocny mazurek Oreo

Mazurek wielkanocny przepis blog

Jeszcze kilka dni temu zastanawiałam się nad pomysłem na mazurek wielkanocny. Nie chciałam czegoś z kajmakiem czy deseru rodem ze sklepowej półki. Postawiłam na ulubione smaki  i stwierdziłam, że prostota sprawdzi się najlepiej. Postanowiłam zrobić Oreową tartę z dwiema masami – ze serowo śmietanową i taką samą z dodatkiem ciasteczek oreo. Deser nie jest zbyt słodki a dodatkowej słodyczy dodają mu czekoladowe jajeczka które pięknie nadały wielkanocnego charakteru. Ten mazurek (właśnie dzięki jajeczkom!) jest banalnie prosty i diabelnie pyszny. Czas wykonania jest krótki, bo jak się uprzecie, to zrobicie go w jeden wieczór. Tarta musi jedynie postać troszkę w lodówce ale opłaca się, bo smak jest rewelacyjny!


Ciasto
150 + 50g mąki (do ciasta i do obsypania blatu do wałkowania ciasta)
80-100g masła
Jajko
Łyżka cukru pudru
8 ciastek oreo
3 łyżki kakao

Forma 18 cm
Papier do pieczenia
Rękaw do pieczenia + dowolna kasza do obciążenia ciasta w formie

Krem
Śmietanka 36%
Śmietanfix
Łyżka cukru pudru
4 ciastka oreo
Twaróg kremowy President 350g

Dodatki
Ciasteczka oreo
Czekoladowe jajka (ja wybrałam Milka i Galaxy)
Kwiaty do dekoracji


Ciastka pokruszyć drobno, wymieszać z mąką, kakao i cukrem. Całość posiekać z masłem a następnie z jajkiem. Ciasto zagnieść i gdyby było za rzadkie, dodać jeszcze mąkę, lub dla miękkości – masła (uprzedzam, bo miarka miarce nierówna). Następnie zawinąć je w folię spożywczą i wstawić do lodówki na około 30-60 minut. Po tym czasie ciasto wyjąć, blat posypać mąką i rozwałkować. Wyciąć kształt dna formy i paski na jej ścianki.
Formę wyłożyć papierem do pieczenia (wyciąć kształt koła na wymiar) a następnie ciastem. Całość wstawić do zamrażarki na godzinę i po tym czasie dno formy z ciastem wyłożyć rękawem do pieczenia i wsypać dowolną kaszę, żeby ciasto nie spłynęło.
Piec w 200 stopniach przez około 20 minut. Po tym czasie wyjąć pakunek z kaszą i piec jeszcze około 10 minut.

Bitą śmietanę ubić ze śmietanfixem (śmietanfix + cukier puder) wg instrukcji na opakowaniu. Dodać twaróg i miksować aż masa będzie idealnie kremowa. Niecałą połowę tej masy przełożyć do innej miseczki, pokruszyć drobno ciastka Oreo i miksować aż krem nabierze szarego koloru i a okruchy będą nieliczne.

Gotową tartę Oreo wyłożyć kremem Oreo a następnie masą serowo śmietanową. Schłodzić i pod sam koniec udekorować ciastkami, jajeczkami i kwiatami.
Moja wskazówka -  pomiędzy dwie masy możecie położyć ulubione owoce. Proponuję maliny lub borówki albo truskawki.

Smacznego!

 

Komentarze

  1. Wow! Pieknie sie prezentuje! Moze zdecyduje sie zrobic! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak to smacznie wygląda, z oreo jest tyle zastosowani i tak głośno o nim że szok.

    OdpowiedzUsuń
  3. WYgląda cudownie i pewnie tak smakuje!

    OdpowiedzUsuń
  4. MNIAM !!
    I po co ja tu weszłam :P
    Koniecznie muszę zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Aż mi ślinka cieknie :) Mam ochotę spróbować, moja miłość do ciasteczek Oreo jest ogromna <3 :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda przepysznie! A że jak kocham wszystko co z oreo co zyskuje u mnie podwójnie <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Coś pięknego ! Slinka mi pociekła...

    OdpowiedzUsuń
  8. Pomysł pierwsza klasa. A właśnie zostanawialam sie nad mazurkiem👌😉

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale to musi byc dobre :) musze ktorys weekend poswiecic na zrobienie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Te jajka do dekoracji są przeurocze! Gdzie je kupiłaś? Nigdzie nie widziałam. A tak pięknie prezentują się na mazurku.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Miłe, ciepłe słowa a także szczera, kulturalna, i przede wszystkim - konstruktywna krytyka - wszystko jest dozwolone. To motywuje mnie najbardziej w blogowaniu!:)

Chamstwo i obraźliwe teksty lądują w koszu od razu.

Popularne posty