Zupa krem z zielonej fasolki szparagowej.

Witam wszystkich :) Dzisiaj chciałabym Wam pokazać jak zrobić zupę krem z zielonej fasolki szparagowej która jest bardzo prosta w wykonaniu i nie wymaga większego nakładu pieniężnego :)

Uogólniając - zupa krem jest jedną z najłatwiejszych w wykonaniu zup ponieważ wystarczy po prostu zmiksować to co znajduje się w garnku, często zyskuje ona miano wykwintnej ze względu na okazje na jakich się ją podaje.
Świetnie nadaje się na kolację we dwoje, można ją podać z grzankami, z dodatkiem ziół, można ją nawet udekorować głównym składnikiem np. szparagiem.


Składniki
• włoszczyzna - seler, korzeń pietruszki, marchew, por, cebula
• ziemniak
• korpus z kurczaka bądź jego dowolna część
• 450g zielonej fasolki szparagowej
• 2 łyżki śmietany 18%
• 2 liście laurowe
• kilka ziaren pieprzu czarnego
• sól
• pieprz
• sos sojowy
• OPCJONALNIE Vegeta - ja nie używałam ale proponuję dla wzmocnienia smaku bulionu
• 2 ząbki czosnku
• olej
• dowolne zioła do posypania gotowej zupy.

Przepis
1. Korpus z kurczaka umyć, usunąć piórka jeśli gdzieniegdzie zostały, wymoczyć w zimnej wodzie. Po wymoczeniu wsadzić do garnka średniej wielkości, zalać wodą do wysokości około 2 cm nad kurczakiem. Garnek postawić na średnim ogniu i od chwili zagotowania gotować około 40 minut. W międzyczasie zbierać szumowiny.
2. Włoszczyznę i ziemniaka umyć, obrać, usunąć niepotrzebne części, rozdrobnić. Cebulkę obrać, przepołowić, przypalić nad ogniem palnika.
Gdy korpus się ugotuje, wyjąć go z garnka, odstawić do ostygnięcia. Do wody po kurczaku wrzucić rozdrobnione warzywa. Dosypać ziarenka pieprzu i liście laurowe, gotować około 20 minut. Po tym czasie dodać zieloną fasolkę szparagową i znowu gotować całość około 15 minut.
3. Kiedy warzywa się ugotują odcedzić i odstawić do ostygnięcia. Z korpusu pozyskać mięso i dodać do warzyw. Całość miksować dolewając stopniowo bulion.
Do zupy dodać łyżeczkę soli, pieprz i kilka kropel sosu sojowego. Zamieszać.
4. Przygotować grzanki. Plastry kajzerki lub chleba nacierać rozkrojonymi ząbkami czosnku aż złapią aromat, posmarować olejem, pokroić w kostkę i podsmażać na patelni aż będą rumiane. (ja swoje przypaliłam bo oglądałam "Przepis na życie" ;D)
5. Dwie łyżki śmietany zahartować w szklance z zupą, dodać do całości i mieszać aż ciut zgęstnieje.
6. Porcjować, podawać z grzankami i dowolnymi ziołami.

Smacznego!:)


Komentarze

  1. Skorzystam z Twojego przepisu na pewno!;)

    OdpowiedzUsuń
  2. a umiesz robic krem z kury ;D? kiedys jadlam na studniowce i tak mi posmakowal ze masakra ;D znalazlam tysiace przepisow ale kazdy wiaodmo rozni sie od siebie i tak pytam Ciebie moze masz jakis przepis akurat swoj idealny ;D;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam kremowe zupki, ale takiej jeszcze nie jadłam. Zastanawiam się czy próbować ją zrobić bo nie przepadam za fasolką szparagową, ale mój mąż wszystko lubi to może na nim będę testować ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda smakowicie...spróbuję kiedyś;))
    pozdrawiam, http://likesilvergirl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. w jakim programie zrobilas to kolko a w nim ten napis?

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam... kocham szparagi i z pewnością zrobię niebawem taką zupę, tylko troszkę ją zmodyfikuję dodając też brokuły, zobaczymy jak wyjdzie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fasolkę szparagową uwielbiam, więc zupka musi być pyszna :D

    OdpowiedzUsuń
  8. szczerze, to aż się ośliniłam ogladając :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny, przejrzysty filmik. Mam pytanie - dlaczego kładziesz w ten sposób cebulę na palnik? I czy miksowalas wszystkie warzywa użyte do przygotowania "rosolku"? Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kładę ponieważ musiałam zrobić jeszcze resztę rzeczy na raz czyli musiałam pokroić warzywka i kilka innych rzeczy :D W międzyczasie też jadłam banany xD Tak, miksowałam wszystko razem z mięskiem pozyskanym z korpusu, tak jak na filmiku :)

      Usuń
    2. aaa, zapomnialam jeszcze dopisac ze ja mam wiesz tą kratkę co sie kladzie nad palnikiem więc bezposrednio na nim nie klade :) ale tak to sie ladnie przypala i daje dobry posmaczek:D

      Usuń
  10. i znowu zglodniałam po przeczytaniu Twojego posta:D!

    OdpowiedzUsuń
  11. Mmm.. zapowiedź kusząca :) Ja uwielbiam wszelkie zupy kremowe :)

    OdpowiedzUsuń
  12. a ja znowu czytając Twojego kucharskiego posta jestem głodna :)

    OdpowiedzUsuń
  13. O kurcze :D smakowicie to wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  14. mmm, wygląda przesmacznie! :)

    Chciałabym Cię zaprosić do akcji organizowanej przez Malinę, która zachęca do rewitalizacji dłoni i stóp. Więcej szczegółów znajdziesz w mojej najnowszej notce, serdecznie zapraszam!
    http://reablly.blogspot.com/2013/03/malinowa-akcja-rewitalizacja-doni-i-stop.html

    OdpowiedzUsuń
  15. ja każdą zupę miksuję na krem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trudno mi opisywać smaki, ale na mój gust ricotta bardziej właśnie do deserów się nadaje :) z zielonego groszku jeszcze nie jadłam ;p

      Usuń
  16. zupa super, wygląda smacznie:)
    Tylko... dziewczyno, jesteś tak strasznie mdła, robisz mega ''zadufane" minki, odechciewa się patrzeć na te filmiki:( Uśmiechnij się troche, to na pewno pomoże!!

    OdpowiedzUsuń
  17. muszę wypróbować koniecznie:D

    OdpowiedzUsuń
  18. Szparag to nie fasolka szparagowa.... Jak można to mylić będąc w gastronomiku...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wiem że szparag to nie jest fasolka szparagowa:P Ty za to chyba nie czytasz uważnie...
      W drugim akapicie napisałam "Uogólniając" co dobrze daje do myślenia że ten fragment dotyczy wszelkiej maści zup kremów a nit tylko tej którą zrobiłam.

      Usuń
    2. * a nie tylko tej którą zrobiłam

      Usuń
  19. masz dlonie jak mezczyzna, palce jak kołki

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale narobiłaś smaka :) Wygląda świetnie!:)

    OdpowiedzUsuń
  21. oo mniam :)

    Obserwuję i liczę na rewanż :D
    fashion-style-viola.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Jak zrobiłaś to kółko na zdjęciu a w nim napis? :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie no masakra nie moge na Ciebie patrzeć na tą twoją zadufaną mine

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Miłe, ciepłe słowa a także szczera, kulturalna, i przede wszystkim - konstruktywna krytyka - wszystko jest dozwolone. To motywuje mnie najbardziej w blogowaniu!:)

Chamstwo i obraźliwe teksty lądują w koszu od razu.

Popularne posty