Lekka sałatka ze szparagami.

Hej wszystkim!:) Dzisiaj chciałabym Wam pokazać jak robię lekką (jak dla mnie!) sałatkę ze szparagami. Ja wybrałam białe, zielonych na bazarku nie było więc pola do popisu nie miałam ale moim zdaniem zielone są smaczniejsze i ładnie wyglądają na talerzu. Video kręcone na spontanie - "aaa, nakręcę sobie, a co mi tam!" - więc może idealnie nie jest ale pokazuję co i jak robię.
Tak dla jasności - w butelce z napisem 'Soplicowa' nie ma wódki lecz ocet domowej roboty :) Mówię żeby zaraz nie było :P W notce zamieszczam zdjęcie, filmik i przepis.



SKŁADNIKI
Podstawowe • sałata / liście rzodkiewki
Dodatki warzywne • białe szparagi (dowolna ilość) / pomidor / cebulka dymka i szczypiorek (szczypiorek opcjonalnie)
Dodatek mięsny i węglowodanowy • pieczywo na grzanki / pierś z kurczaka
Marynata do mięsa • sól / olej / czosnek / majeranek
Sos do sałatki • ocet (dowolny) / musztarda / olej lub oliwa z oliwek / sos sojowy / koperek

PRZEPIS
1. Szparagi umyć, obrać delikatnie zostawiając w stanie nienaruszonym czubek. Gotować w osolonej wodzie około 15 minut. Jeśli nie macie garnka do gotowania szparagów możecie ugotować je w normalnym garnku dbając o to by nie zanurzyć czubków. Po ugotowaniu odcedzić i pozostawić do ostudzenia.
2. Mięso pokroić na mniejsze części, zamarynować w marynacie z soli, czosnku, majeranku i oleju, odstawić na około 10 - 15 minut i smażyć na patelni grillowej. Po usmażeniu zostawić do ostudzenia.
3. Pieczywo na grzanki - odkroić skórki, pokroić w kostkę i podpiekać na patelni grillowej aż będą miały złocisty kolor.
4. Zrobić sos - posiekać koperek a następnie w szklance połączyć nasz koperek, olej, sos sojowy, ocet i musztardę. Mieszać do całkowitego połączenia składników.
5. Ostudzonego kurczaka pokroić w plasterki.
6. Sałatę oraz liście rzodkiewki umyć, odsączyć z nadmiaru wody, porwać, wymieszać i wyporcjować.
7. Dodatki warzywne - pomidora pokroić na kawałki - mogą być plasterki, cebulkę dymkę pokroić również w plasterki, szczypiorek posiekać a schłodzone szparagi kroić pod skosem na kawałki dowolnej wielkości. Dodatki warzywne jak i kurczaka oraz grzanki położyć na sałatę.
8. Całość polać sosem.
9. Smacznego! :)

Komentarze

  1. skad czerpiesz inspiracje na te cudowne przepisy?:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż wstyd sie przyznać ale nigdy nie jadłam szparag :PP Wygląda smakowicie!! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowa 22:08 po prostu miałam zachciankę na szparagi :D mięsko tak marynuję od kiedy pamiętam, liści rzodkiewki się nie boję, grzanki zamiast pajdy chleba i git :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale mnie teraz naszła ochota na szparagi :)

    OdpowiedzUsuń
  5. głodna się zrobiłam... :)

    OdpowiedzUsuń
  6. apetycznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  7. przepysznie wygląda!
    choć nigdy nie jadłam szparagów xd

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale mi narobiłaś ochoty <3 !

    OdpowiedzUsuń
  9. Kurde, tylko szkoda, że nie lubię szparagów...

    OdpowiedzUsuń
  10. O, ja też myślę, że białe szparagi są mniej smaczne, niż zielone. Szparagów mieć jutro pewnie nie będę, ale pominę ten składnik i zrobię baaardzo podobną sałatkę.
    Szczęśliwego rozwiązania!
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Sprawnie Ci to wszystko wychodzi muszę przyznać i pomysłowa jesteś jeśli chodzi o dania :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetnie przygotowana, wygląda na pyszną jednak nie dla mnie:)
    Ja wolę, jak warzywa kąpią się w sosie, a nie na odwrót. ♥

    OdpowiedzUsuń
  13. mmm.smakowicie wygląda:)
    a ty będziesz miała chłopczyka czy dziewczynkę?

    OdpowiedzUsuń
  14. nie próbowałam nigdy, chyba czas to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  15. jakie pyszne to musi być <3 na pewno wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  16. co za pyszności, kobieto ! Znowu jestem głodna :P

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Miłe, ciepłe słowa a także szczera, kulturalna, i przede wszystkim - konstruktywna krytyka - wszystko jest dozwolone. To motywuje mnie najbardziej w blogowaniu!:)

Chamstwo i obraźliwe teksty lądują w koszu od razu.

Popularne posty