Pizza na żytnim cieście z Chorizo, jajkiem i rukolą.

 
Pamiętam kiedy Damian kupił po raz pierwszy Chorizo i dał mi ją do spróbowania. Ogólnie miałam z nią do czynienia gdy pracowałam na hotelowej kuchni ale moja awersja do tego typu produktów nie dawała mi się do nich przekonać. W końcu jednak spróbowałam i oniemiałam! Chorizo jest idealna - delikatna i jednocześnie bardzo aromatyczna! Od początku wiedziałam, że będzie idealnym składnikiem do pizzy którą zamierzałam upiec. Damian zaproponował by upiec pizzę na żytnim cieście i wybić na nią wiejskie jajko – uważam, że to był naprawdę świetny pomysł i polecam Wam to!:) Powiem Wam jeszcze, że ciasto na pizzę robił Damian więc jest z dodatkiem drożdży których zazwyczaj nie używam.


Składniki (na dwie pizze)

• 300g mąki żytniej
• 200ml wody
• 12g drożdży piekarskich
• 2 łyżki oleju
• sól do smaku

• pomidory w puszce (krojone)
• bazylia
• oregano
• ząbek czosnku
• sól
• pieprz
• 2 łyżki oleju lub oliwy

• 2 kulki sera mozarella
• 6 plastrow Chorizo
• rukola
• 2 jajka
• olej rzepakowy tłoczony na zimno

Sposób wykonania

Drożdże rozpuszczamy w wodzie, dodajemy olej, sól i mąkę. Składniki mieszamy i wyrabiamy na jednolitą masę którą dzielimy na dwie części. Ciasto zostawiamy w ciepłym miejscu do wyrośnięcia na około pół godziny.

Czosnek siekamy. Pomidory w puszce przelewamy do miski, dodajemy przyprawy, posiekany czosnek, olej i mieszamy dotąd aż sos stanie się aksamitny.
Mozarellę kroimy w plastry, rukolę myjemy i osuszamy jeśli istnieje taka konieczność, szykujemy resztę składników. Piekarnik nagrzewamy do około 200 – 220 stopni.

Gdy ciasto wyrośnie, rozwałkowujemy je formując placek i przekładamy na papier do pieczenia lub do formy. Smarujemy je sosem, wykładamy na nie ser mozarella a na środek wybijamy jajko. Wkładamy do piekarnika na około 20 minut (warto pilnować, bo w zależności od piekarnika czas pieczenia może się przedłużyć). Gdy placki się upieką wyjmujemy je na talerze i układamy na nich Chorizo oraz rukolę. Polewamy delikatnie olejem rzepakowym który ma cudowny smak i jest bardzo aromatyczny.
Smacznego!


Komentarze

  1. Mniam! Jaki smak ma Chorizo ? Jeszcze nie miałam okazji spróbować ..

    OdpowiedzUsuń
  2. Robisz niesamowite zdjęcia ! uwielbiam je ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sama też jestem ciekawa smaku chorizo :) Ale pizza wygląda apetycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękne zdjęcia! Co wchodzę na Twój blog to się zachwycam w szczególności pięknymi zdjęciami! :) Z pewnością wypróbuję przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. boże!! jak to pieknie wyglada wszystko:(
    buziaki
    ankagrzanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo smakowicie to wygląda,przed chwila jadłam właśnie pizze :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudownie wygląda, przepysznie! Wasze potrawy zawsze są takie perfekcyjne:) Super, pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  8. chyba spróbuję takiej pizzy! :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Miłe, ciepłe słowa a także szczera, kulturalna, i przede wszystkim - konstruktywna krytyka - wszystko jest dozwolone. To motywuje mnie najbardziej w blogowaniu!:)

Chamstwo i obraźliwe teksty lądują w koszu od razu.

Popularne posty