Jak zrobić czekoladowo kokosowe bułeczki z lawendą i sezonowymi owocami?

Byłeczki z lawendą 

Dzisiaj mam dla Was propozycję pysznego deseru lub dodatku do śniadania w gronie rodziny. Kojarzycie Chelsea buns? Te przepyszne bułeczki skradły moje serce dawno temu, bowiem próbowałam ich po raz pierwszy podczas pracy w hotelu. Były wyśmienite! Niedawno natknęłam się na chelseabunsowy przepis w książce kucharskiej a że był nieco nudny, to postanowiłam go trochę urozmaicić i zmodyfikować po swojemu. Te cudowne bułeczki są bardzo łatwe do zrobienia, nie wymagają wiele wysiłku a standardowe połączenie czekolady i kokosa sprawdza się doskonale! Polecam Wam moje czekoladowo kokosowe rollsy ze świeżymi kwiatami lawendy. Palce lizać!
Mała uwaga - kwiaty lawendy mają tutaj charakter aromatycznej posypki która oddaje swój smak podczas przeżuwania każdego kęsa. Na razie podchodzę do lawendy dość nieśmiało, bo ostatnim razem jadłam ją w sałatce do której dodałam mieszankę prowansalską, i jakby nie patrzeć, był to mój jedyny raz, zresztą niewyczuwalny a co za tym idzie, totalnie zapomniany!

 

CIASTO
• 520g mąki pszennej + 2 łyżki do podsypania ciasta przy wałkowaniu i wyrabianiu
• 2 jajka (jedno do ciasta, drugie do posmarowania bułeczek przed upieczeniem)
• 200ml mleka
• 70g masła lub margaryny
• 2 łyżki miodu
• 120g cukru
• łyżeczka przyprawy do piernika
• 8-10g świeżych drożdży
• szczypta soli

DODATKI
• duża łyżka masła lub margaryny
• przyprawa do piernika lub cynamon wedle upodobań
• tabliczka mlecznej czekolady
• dowolna ilość świeżego kokosa lub wiórków kokosowych
• kwiaty lawendy
• odrobina wody
• 3 - 4 łyżki cukru na glazurę

 

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA

Tabliczkę czekolady łamiemy w opakowaniu, mrozimy. Jeśli macie miąższ świeżego kokosa to opróżnijcie z niego łupinę, pokruszcie go w mikserze, zamroźcie. To samo zróbcie z zamrożoną czekoladą i włóżcie ją ponownie do zamrażarki.

Ciasto.
Drożdże rozpuszczamy w mleku. Mąkę mieszamy z cukrem, szczyptą soli i przyprawą do piernika, masło rozpuszczamy w rondelku na małym ogniu i dodajemy do mąki. Dodajemy również drożdże rozpuszczone w mleku i jajko. Składniki mieszamy i wyrabiamy ciasto. Gotowe ciasto pozostawiamy do wyrośnięcia w ciepłym miejscu na około dwie godziny. Gdy ciasto wyrośnie, rozwałkowujemy je na kształt prostokąta o grubości około pół centymetra. W rondelku rozpuszczamy łyżkę masła i rozpuszczonym tłuszczem smarujemy ciasto. Następnie posypujemy je składnikami, zwijamy w roladę i pokroić kroimy je na plastry o grubości około 1 cm.

 

Blachę wykładamy papierem do pieczenia i kładziemy na niej rollsy w odległości około 1 cm od siebie. Zostawiamy na około pół godziny do wyrośnięcia, a następnie smarujemy roztrzepanym jajkiem. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez około 20 minut.

 

Podczas wypiekania rollsów przygotowujemy glazurę – na małym ogniu w rondelku z małą ilością wody roztapiamy cukier. Polewamy upieczone rollsy.
Gdy glazura przestygnie na bułeczkach a one same nieco nią nasiąkną, posypujemy je kwiatami lawendy, podajemy ze świeżymi owocami sezonowymi zajadamy!
Ze wszystkich składników przygotowałam 28 bułeczek.


Komentarze

  1. o mniam, muszę kiedyś wypróbować;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeju, jakie pyszności! Ale smaka narobiłaś! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale wyglądają apetycznie, muszę koniecznie wypróbować przepis! ;)
    ps. piękne zdjęcia ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. wyglada przepysznie!!!
    xx
    ankagrzanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda tak apetycznie mm :)
    pozdrawiam woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. o kurde zrobię !!! pysznie wyglądają <3

    OdpowiedzUsuń
  7. o stara, oszalałam na ich punkcie teraz..! <3

    OdpowiedzUsuń
  8. te bułki to flagowy deser w Szwecji! Kupuję je zawsze, do kawy, na stacji benzynowej :D
    a w zeszłym roku siostra przywiozła mi kilka opakowań gotowej, suchej mikstury. Wystarczy dodać mleka,a później składników przy zwijaniu :) Twoje są zdecydowanie bardziej wykwintne ;P

    OdpowiedzUsuń
  9. Prezentuje się świetnie, ale mam dwie lewe ręce do takich rzeczy, a szkoda! :/

    OdpowiedzUsuń
  10. Smacznie to wygląda :) Zapraszam http://diamontsfashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. To wygląda niesamowicie PRZEPYSZNIE! Aż ma się ochotę spróbować swoich sił w pieczeniu.. :)

    http://ourpocketfulofcoffee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. O matko jakie smaczne cuda! Ślinka cieknie.... :)

    http://distinctive-beauty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Te bułeczki to raczej Kanelbullar :D

    OdpowiedzUsuń
  14. wyglądają obłędnie!!! zapisuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  15. jakie to musi być pyszne! ;)) mega smakowicie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
  16. Cieszę się, że tu trafiłam, blog prowadzony z pasją i energią :) Piękne zdjęcia, wszystko dobrze wyjaśnione <3 Brawo !

    OdpowiedzUsuń
  17. Zdjęcia przecudowne! Bardzo lubię robić takie ciasteczka, ale takiego zestawienie jeszcze nie robiłem. Dziękuję za przepis i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Miłe, ciepłe słowa a także szczera, kulturalna, i przede wszystkim - konstruktywna krytyka - wszystko jest dozwolone. To motywuje mnie najbardziej w blogowaniu!:)

Chamstwo i obraźliwe teksty lądują w koszu od razu.

Popularne posty