Aromatyczne warzywa z korzenną wieprzowiną, jabłkiem i świeżymi ziołami.

 
Mam dla Was przepis na idealny, jesienny obiad z wykorzystaniem składników najzwyklejszych pod słońcem. Jest prosty i smaczny bo wystarczy minimalna ilość przypraw - po co zakłócać naturalne smaki?
Ciekawi?

SKŁADNIKI

2 marchewki
3-4 ziemniaki średniej wielkości
jabłko
200-300 g polędwiczki wieprzowej
500 g dyni (ja wybrałam Hokkaido)
rozmaryn
tymianek
kilka łyżek oleju
przyprawa korzenna
sól
pieprz
ząbek czosnku

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA

1. Mięso myjemy, kroimy na mniejsze kawałki, doprawiamy przyprawą korzenną, solą, pieprzem. Wstawiamy do lodówki by w spokoju nabrało aromatu i smaku. Piekarnik z termoobiegiem nagrzewamy do 150 stopni Celsjusza.

2. Ziemniaki i marchewki myjemy, gotujemy we wrzątku przez około 10 minut. Po ugotowaniu odsączamy i rozdrabniamy - ziemniaki w ćwiartki, marchewki na pół wszerz i jeszcze na pół wzdłuż. Dynię dzielimy (potrzebujemy 500 g), obieramy ze skórki i pozbywamy się pestek. Kroimy ją na mniejsze kawałki, blanszujemy 5-10 minut we wrzątku. Warzywa wrzucamy na formę do pieczenia.

3. Mięso wyjmujemy z lodówki i podsmażamy na patelni aż będzie rumiane. Po podsmażeniu dorzucamy do warzyw na blachę.

4. Jabłko kroimy na mniejsze kawałki, usuwamy gniazdo nasienne, dodajemy do warzyw i mięsa. Ząbek czosnku siekamy i posypujemy nim całość. Wszystko doprawiamy rozmarynem, tymiankiem, solą i pieprzem. Polewamy kilkoma łyżkami oleju by całość mogła się upiec i uzyskać rumiany kolor. Pieczemy w temperaturze 150 stopni przez 40 minut, wyjmujemy z piekarnika, zbieramy tłuszcz z sokami które wyciekły i polewamy nimi warzywa z mięsem. Zwiększamy temperaturę do około 200 - 210 stopni (wyłączamy termoobieg i uruchamiamy tryb pieczenia z góry) i zapiekamy całość przez 10 minut.

5. Porcjujemy, dekorujemy tymiankiem. Smacznego!

Filmik instruktażowy koniecznie oglądajcie w jakości HD!


Komentarze

  1. Co to znaczy "korzenna wieprzowina"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wieprzowina marynowana w korzennej przyprawie.. ^^

      Usuń
    2. Aaa, nie wiedziałam, że tak się mówi.

      Usuń
  2. Co prawda nie jem mięsa, ale to danie wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglada bardzo apetycznie ;)
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale super wygląda!!! u mnie przed halloween pełno było dyń w sklepach, teraz jak na lekarstwo!! :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem absolutną fanką Twoich wpisów i vlogów kulinarnych :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Czego Ty jeszcze nie wymyslisz! MEEEEGA smacznie wyglada ;) pozdrawiam, zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. chcoiażby to byly najzwyklejsze potrawy to u Cieb ie i tak wyglądają mega :) elegancko i pysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. omg! aż mi zaburczało w brzuchu :D

    OdpowiedzUsuń
  9. wygląda przesmacznie, jeśli w ogóle taki słowo istnieje :) szkoda, że ja w kuchni jestem jedynie ofiarą, hahaha :)

    OdpowiedzUsuń
  10. nie przepadam za wieprzowiną ale ta wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Miłe, ciepłe słowa a także szczera, kulturalna, i przede wszystkim - konstruktywna krytyka - wszystko jest dozwolone. To motywuje mnie najbardziej w blogowaniu!:)

Chamstwo i obraźliwe teksty lądują w koszu od razu.

Popularne posty