Wesołego jajka! / Ekspresowy mazurek wielkanocny



Witajcie kochani :)) W natłoku zajęć zapewne nie macie czasu na wiele rzeczy które chcielibyście bankowo przygotować? Chcecie zrobić coś smacznego i szybkiego?:) Polecam Wam ekspresowy mazurek który zrobiłam w nocy i z którego jestem bardzo zadowolona. Patrząc na dobór składników wiem, że jest diabelnie słodki i na pewno zaspokoi chęć łakomczuchów na słodkie :)


Składniki:

Kruche ciasto / 1-1,5 szklanki mąki, 2 żółtka, około 200g miękkiego masła, pół szklanki cukru, łyżeczka proszku do pieczenia.

Nadzienie / puszka masy kajmakowej, 1,5 tabliczki mlecznej czekolady, migdały.

Dekoracja / jajka czekoladowe, migdały, owoc żurawiny (w zależności od ilości kwiatów), pół tabliczki mlecznej czekolady, białka z dwóch jajek do bezików, 3 łyżki cukru, łyżeczka soku z cytryny, łyżeczka mąki ziemniaczanej, szczypta soli.

Sposób przygotowania:

Ciasto na tartę / Cukier, mąkę i proszek do pieczenia mieszamy, dodajemy masło i ucieramy. Dodajemy dwa żółtka i wyrabiamy ciasto. Piekarnik nagrzewamy do 220 stopni. Ciasto zostawiamy na pół godziny w lodówce a potem wykładamy nim formę na tartę. Pieczemy w temperaturze 220 stopni po czym zmniejszamy temperaturę do 200 stopni i pieczemy jeszcze około 10 minut, aż ciasto będzie miało złocisty odcień (ja troszkę przesadziłam i przeciągnęłam przez co ciasto za mocno się spiekło, więc koniecznie pilnujcie czasu!). Po upieczeniu kładziemy na gorącą tartę pokruszoną czekoladę (1,5 tabliczki) i czekamy aż się rozpuści. Czekoladę rozprowadzamy po cieście, posypujemy migdałami. Czekamy aż troszkę ostygnie po czym wykładamy masę kajmakową i rozprowadzamy ją po czekoladzie przy okazji wygładzając by wyglądała ładnie.

Beziki do dekoracji / Temperaturę w piekarniku zmniejszamy do 150 stopni. Białka ubijamy ze szczyptą soli i cukrem i czym cały czas ubijając, dodajemy sok z cytryny oraz mąkę ziemniaczaną. Białka mają być sztywne. Wyciskamy je papier do pieczenia i zapiekamy przez 5 minut, po czym zmniejszamy temperaturę do 120 stopni i suszymy beziki około 20-30 minut. Po upieczeniu od razu zdejmujemy je z papieru do pieczenia.

Mazurek dekorujemy wedle upodobania. Ja zrobiłam to tak! 




Na koniec z okazji Świąt Wielkiej Nocy chciałabym życzyć Wam wszystkim wesołych Świąt Wielkanocnych, i spokojnego czasu spędzonego z rodziną :) Odpoczywajcie i nabierajcie sił do dalszych działań :) Niech radość i spokój zapanują w Waszych serduszkach :) Wesołych Świąt!:)



Komentarze

  1. Przepisem przypomniałaś mi, że mam ciasto w lodówce i muszę je zjeść,haha. Twoje apetycznie wygląda :) Wesołych świąt! WWW.POLINSKA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wesołych świąt!:)
      Proszę o nie zostawianie linków w komentarzach :))

      Usuń
  2. Mazurek wygląda i pewnie smakuje, świetnie! :)
    Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie go udekorowałaś! Szkoda, że nie wpadłam na beziki wczoraj, kiedy ozdabiałam swój mazurek, u Ciebie bardzo fajnie dopełniają obrazek :)

    To mój pierwszy komentarz u Ciebie, wczoraj przeczytałam kilka wpisów, na pewno zostanę na dłużej :)
    Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie :) Mogłam zrobić większe ale nie miałam dużej szprycy :(
      Bardzo się cieszę :)
      Wesołego jajka!:)

      Usuń
  4. Przepysznie ten Mazurek wygląda :)
    Tobie również Wesołych Świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wow, aż mi tu przed komputerem pachnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze nigdy nie robiłam mazurka. W kolejne święta koniecznie skorzystam z przepisu :)
    www.kaskawsieci.pl

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Miłe, ciepłe słowa a także szczera, kulturalna, i przede wszystkim - konstruktywna krytyka - wszystko jest dozwolone. To motywuje mnie najbardziej w blogowaniu!:)

Chamstwo i obraźliwe teksty lądują w koszu od razu.

Popularne posty