Klasyczne, wilgotne ciasto marchewkowe.

Klasyczne ciasto marchewkowe BLOG

Czy jest lepsze ciasto na jesień od marchewkowego? Wątpię. Swoje uwielbiam bo ma całkiem fajne proporcje, jest nie za słodkie i zdecydowanie można się nim najeść. Jeśli chcecie poznać przepis, zapraszam Was do przeczytania wpisu.



SKŁADNIKI

• 1,5 - 2 szklanki mąki
• 6 obranych i startych na tarce marchewek
• 3 jaja
• 100 g stopionego masła
• 5-6 łyżek cukru
• laska wanilii
• łyżeczka proszku do pieczenia
• 1-2 łyżeczki cynamonu
• opakowanie orzechów włoskich (najładniejsze odkładamy do dekoracji na wierzch ciasta a resztę kruszymy)
• garść żurawiny
• 300 g gładkiego twarogu (np. President)
• tabliczka białej czekolady


SPOSÓB PRZYGOTOWANIA

Piekarnik nastawiamy na 180 stopni Celsjusza. Jajka ubijamy z cukrem na gładką masę, dodajemy stopione masło oraz wanilię i miksujemy aż całość się połączy. Dodajemy mąkę, cynamon i proszek do pieczenia po czym mieszamy łyżką bądź szpatułką. Ciasto będzie gęste ale nie bójcie się, tak ma być. Do ciasta dodajemy żurawinę, pokruszone orzechy, marchewkę. Mieszamy aby wszystko było dokładnie połączone. Formę na ciasto (około 25 cm) natłuszczamy i obsypujemy bułką tartą (mój ulubiony sposób!). Przekładamy ciasto do formy i pieczemy przez około 60 minut - różne są piekarniki więc koniecznie sprawdzajcie patyczkiem czy po wyjęciu z ciasta patyczek będzie suchy. Upieczone ciasto marchewkowe chłodzimy i przygotowujemy polewę - topimy białą czekoladę w kąpieli wodnej i dodajemy serek. Serek musimy zmiksować z czekoladą aż oba składniki będą dokładnie połączone. Całość wylewamy na schłodzone (chyba że nie możecie się doczekać) ciasto i dekorujemy odłożonymi wcześniej orzechami.
Smacznego!


Klastyczne ciasto marchewkowe BLOG

Komentarze

  1. Uwielbiam, uwielbiam! W najlepszej wersji, którą jadłam, była polewa z białym Almette. Serowa polewa znakomicie dopełnia smak, wersji z białą czekoladą jeszcze nie próbowałam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kochana, serowa polewa z białą czekoladą jest naprawdę pyszna! dodaje właśnie tego czegoś, spróbuj koniecznie, będziesz zachwycona :D ♥

      Usuń
  2. Nigdy nie jadłam takiego ciasta, ale ostatnio często pojawiam się w kuchni i mam chęci do gotowania czy pieczenia, więc może się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej Marta! :) Wiem że już kiedyś pisałam Ci o studiach i w sumie nie jesteś psychologiem ale mam Cię za bardzo mądrą kobitkę i chciałabym się poradzić. Mam 4 lata w plecy ze studiami co mnie cholernie dobija zwłaszcza że wszyscy na około mówią że studia są najważniejsze. wiem że Ty nie studiowałaś ale jak sobie z tym radzisz? Nie czujesz tej presji że trzeba? Dzięki z góry i przepraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedyna presja jaką czuję to taka, że chciałabym bo lubię się uczyć:D Ale na tą chwilę zastanawiam się jaki kierunek byłby dla mnie najlepszy? Nie wiem czy technologia żywienia ma sens, uczyłabym po niej w szkole albo pracowałabym w sanepidzie gdzie babrałabym się pewnie w jakiś obleśnych rzeczach. Także myślę i nie wiem co dalej.
      Jeśli chodzi o presję ze strony otoczenia to nie ma jako tako wlasnie tej presji. Moi znajomi studiują, większość chciałaby miec to już za sobą, część jest niezadowolona. Jak dla mnie to nie studia są najważniejsze ale przedsiębiorczość i zaradność. Co z tego, że ktoś będzie mieć papierek z uczelni jak nie będzie umiał sobie poradzić w życiu. Parę dni temu byłam na Targach Franczyzy i facet ze stoiska CUK powiedział mi że jego szefowa jest bez studiów ale ma łeb jak sklep i dlatego ma takie stanowisko i zarabia duże pieniądze. Z kolei mam kumpelę w moim wieku która cholernie nie lubi się uczyć, a tu uwaga... bo dziewczyna ma własną, dobrze prosperującą firmę. Więc jak dla mnie studia nie są wyznacznikiem czegokolwiek. Rób to co lubisz, idź na studia jeśli chcesz i jeśli uważasz, że to faktycznie ma sens. Ja chcę iść bo lubię się uczyć ale co będzie dalej, zobaczymy:D

      Usuń
  4. bardzo łądny blog, jestem tu pierwszy raz i zachwycają mnie zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaka średnica formy ? Proszę odpowiedz bo dzisiaj zamierzam robic, z gory dziękuję

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Miłe, ciepłe słowa a także szczera, kulturalna, i przede wszystkim - konstruktywna krytyka - wszystko jest dozwolone. To motywuje mnie najbardziej w blogowaniu!:)

Chamstwo i obraźliwe teksty lądują w koszu od razu.

Popularne posty