Słodkie ciasteczka na choinkę



Uwielbiam samodzielnie wykonane ozdoby choinkowe - wiem, powtarzam się, ale będę to mówić przy każdej okazji bo jest to fakt niezaprzeczalny. Uwielbiam słodkie ciasteczka wiszące na choince i z rozkoszą przypominam sobie widok małych łapek sięgających po jedno z nich. W tym roku stwierdziłam, że ciasteczka będą absolutnie cukierkowe - nie tylko dlatego, że moim zamiarem było polanie ich lukrem i ozdobienie srebrnymi perełkami, ale także przez kolor. Są absolutnie prześliczne i szkoda je w ogóle zjeść :)) Postanowiłam, że podzielę się z Wami moim banalnie prostym przepisem który powstał całkowicie bez przemyślenia i okazał się strzałem w 10 :)



SKŁADNIKI

• około pół kg mąki
• cztery żółtka
• 150 g bardzo miękkiego masła
• pół szklanki cukru pudru (lub więcej jeśli lubicie naprawdę dużo słodyczy)
• łyżka cynamonu
• łyżka imbiru
• laska wanilii lub aromat waniliowy
• około 50 ml wody (lub więcej gdyby ciasto okazało się za suche)


SPOSÓB WYKONANIA

Suche składniki mieszamy w misce, dodajemy masło i zarabiamy. Gdy masło zostanie wymieszane z suchymi składnikami, dodajemy żółtka, wanilię lub aromat waniliowy oraz wodę, dalej wyrabiając. Wyrobione ciasto zawijamy w folię spożywczą i chowamy do lodówki na godzinę bądź więcej (nic się nie stanie jeśli ciasto zrobicie w nocy a ciastka będziecie piec rano). Po schłodzeniu ciasta nastawiamy piekarnik na 180 stopni (termoobieg), ciasto rozwałkowujemy i wycinamy interesujące nas kształty. Pieczemy około 10 minut.

Jeśli chcecie udekorować ciasteczka, możliwości jest wiele. Ja wybrałam zdobienie gęstym lukrem zabarwionym barwnikami spożywczymi (2 kolory lukru) i perełkami. Prawda, że to jest proste, a ciasteczka urocze?:)




Komentarze

  1. Jak długo mogą leżeć udekorowane lukrem? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz co myślę, że z tym nie ma problemu :) Lukier szybko zasycha, ale warto go zostawic na noc do wyschnięcia. W ubiegłym roku ostatnie ciasteczka zjadłam po 15 stycznia :DDD

      Usuń
  2. Jakie barwnika używasz? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. posiadam czerwony barwnik w płynie i niebieski w proszku :)

      Usuń
  3. Widziałam te Twoje ciasteczka i tak samo chcę ozdobić moje pierniki, w sensie, że lekko różowy i błękitny lukier:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja dzisiaj będę robił pierniki. E tym roku kupiłam foremki w kształcie gwiazdek w kilku rozmiarach wiec chce zrobić też piernikową choinkę :)

    Sometimes my-klik!

    OdpowiedzUsuń
  5. wczoraj robiłam podobne i w tym roku pierwszy raz ciasteczkowe choinki :) wyszły super, tylko nie wiem jak u Ciebie ale u mnie we wszystkich sklepach puste półki jeśli chodzi o takie ozdoby :( znalazłam jedynie takie różowe większe grudki cukru...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Miłe, ciepłe słowa a także szczera, kulturalna, i przede wszystkim - konstruktywna krytyka - wszystko jest dozwolone. To motywuje mnie najbardziej w blogowaniu!:)

Chamstwo i obraźliwe teksty lądują w koszu od razu.

Popularne posty